"Ya Allah, Sesungguhnya aku ini lemah, maka kuatkanlah kelemahanku dalam redha-Mu, pandulah daku, uruslah daku ke arah kebaikan dan jadikanlah Islam kemuncak kesukaanku. Ya Allah, aku ini hamba yang lemah maka kuatkan daku, aku ini hamba yang hina maka muliakanlah daku. aku ini hamba yang fakir maka kayakan daku"

Ahad, 2 Mac 2014

ESP ; KETAHUI MANFAATNYA

Assalamualaikum semua!

Alhamdulillah

Promosi ESP yang ditunggu-tunggu telah pun muncul

Jom cepat-cepat dapatkannya sebelum ia habis di HQ

Sebelum itu, mari saya ingatkan anda tentang keperluan ESP ini

Jom Baca!


KENAPA ESP SHAKLEE!

  1. Soya yang digunakan adalah Non-GMO(Non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu rendah.
  2. Setiap 850g ( 1 bekas ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya, memberikan tenaga segera dan boleh bertahan lama
  3. ESP Shaklee menjamin penyediaan 9 asid amino penting, 5 sumber vitamin, dan 4 sumber mineral.
  4. Sesuai untuk semua peringkat umur
  5. Indeks Glisemik(G.I-39) rendah, SESUAI untuk penghidap kencing manis.
  6. Satu hidangan Shaklee bersamaan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak,
  7. Tiada kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia

    MANFAAT UTAMA
  • AWET MUDA : Asid Amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda
  • BAIK UNTUK HORMON : Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan kaya dengan isoflavones fungsinnya bersamaan dengan hormon wanita . Ia membantu merendahkan paras kolestrol , mencegah risiko osteoporosi dan sakit jantung.
  • BAIK UNTUK PROSTAT : Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menapous dan pembesaran prostat.
  • KULIT REMAJA : Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, mempercepatkan kesembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
  • PEMEBEKAL TENAGA : Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan
  • MEMBAIKI PIGMENTASI : Membaiki pigmentasi, masalah rambut seperti rambut beruban dan gugur,membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  • MEMBAIKI MEMORI : Meningkatkan kualiti memori, dorongan seksual & rangsangan

KEPENTINGAN PROTIN

Protin adalah bahan utama dalam pembentukan pelabagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protin. Kekurangan protin menyebabkan menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, membantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian



APA ITU ASID AMINO

> Protin terdiri daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protin yang berbeza mengikut kepada keperluan protin dan enzim yang diperlukan oleh manusia

> Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. ini dikenali sebagai asid amino tak perlu. Manakala asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan harus diperolehi daripada sumber pemakanan dikenali sebagai asid-amino perlu. Shaklee mneyediakan kesemua asid-amino perlu tersebut.

> Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai Identity Preserved Program(IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehingga kepada pengeluaranya.

Dah tau kebaikannya......Jom Cuba


Tiada ulasan :

Catat Ulasan