"Ya Allah, Sesungguhnya aku ini lemah, maka kuatkanlah kelemahanku dalam redha-Mu, pandulah daku, uruslah daku ke arah kebaikan dan jadikanlah Islam kemuncak kesukaanku. Ya Allah, aku ini hamba yang lemah maka kuatkan daku, aku ini hamba yang hina maka muliakanlah daku. aku ini hamba yang fakir maka kayakan daku"

Jumaat, 13 Jun 2014

Zinc Complex

Metabolik Semulajadi

Zink hadir di dalam semua sel tubuh badan sebagai sebahagian daripada tindakbalas  enzim dimana ianya terlibat di dalam pelbagai aktiviti biokimia. Ia perlu untuk tumbesaran dan perkembangan tubuh badan.


  • Satu tablet membekalkan 100% Nilai Harian bagi zink.
  • Dengan formula berasaskan sayur-sayuran.
  • Dirumus dengan zink glukonat yang mempunyai bio yang tinggi dalam bes alfalfa dan barli panggang.

Zink Dapat Meningkatkan Daya Ingatan dan Tempoh Penumpuan

Berdasarkan penyelidikan awal yang dijalankan di Pusat Penyelidikan Pemakanan Manusia Grands Forks, Jabatan Pertanian Amerika di Utara Dakota, menambahka suplemen zink ke dalam diet pelajar dapat meningkatkan daya ingatan dan tempoh tumpuan pelajar. Dalam kajian tersebut, kanak-kanak yang diberi zink sebanyak 20mg dalam lima hari seminggu selama 10 hingga12 minggu mempunyai daya ingatan yang lebih baik dan tempoh penumpuan yang lebih panjang berbanding dengan mereka yang tidak menerima suplemen zink.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan