"Ya Allah, Sesungguhnya aku ini lemah, maka kuatkanlah kelemahanku dalam redha-Mu, pandulah daku, uruslah daku ke arah kebaikan dan jadikanlah Islam kemuncak kesukaanku. Ya Allah, aku ini hamba yang lemah maka kuatkan daku, aku ini hamba yang hina maka muliakanlah daku. aku ini hamba yang fakir maka kayakan daku"

Khamis, 16 Januari 2014

FUNGSI SETIAP VITAMIN DALAM SET IBU HAMIL & IBU BERPANTANG MENYUSUBERPANTANG


Hai ibu-ibu BIJAK & HEBAT!
Anda masih mencari-cari Set Berpantang?
 Anda berazam untuk menyusukan bayi secara eksklusif?
 Keliru dan hilang keyakinan kepada produk yang digunakan sebelum ini?

Mari baca yang ini. Saya bawakan fungsi setiap vitamin dalam 
SET HAMIL &
SET BERPANTANG & MENYUSU



Protein(Energy Soy Protein)
Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel2 tisu ,hormon dan enzim di dalam tubuh.Sangat diperlukan oleh wanita yang hamil dan menyusukan anak.penting untuk pembentukan kuku,rambut dan kulit.Esp juga memberikan ibu tenaga dimana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat. Selain itu,protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi. Ia  juga membantu pertumbuhan plasenta,uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah

Vita-lea)
Mengandungi 12vitamin dan 7 galian dan ianya lengkap dengan iron formula.Iron formula sangat penting bagi ibu yang mengandung dan menyusukan anaknya.Kekurangan iron boleh membuatkan si ibu lemah,mudah nak pitam atau pengsan,Hb rendah dan sentiasa kelihatan pucat lesu.

B Complex
Lengkap dengan 8B iaitu keperluan tubuh yang sempurna ke atas vitamin B.Suplemen B complex Shaklee mengandungi Folic acid,Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon .Vitamin B dikatakan sangat penting untuk pembentukan tulang tengkorak anak di dalam kandungan.

Vitamin C(Sustaine Realese Vita-C)
Forrmulasi yang membantu mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah

Kalsium(Ostematrik)
Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel dan pembentukan tulang bayi. Kalsium penting untuk  darah membeku dengan sempurna.membaiki ransangan urat saraf,mengelakkan kekejangan otot,sakit pinggang,lenguh-lenguh dan kebas kaki/tangan terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.

Omega -3(Omega Guard) - HAMIL
Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan.Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak.Ia  juga membantu ibu mengawal berat badan ketika mengandung.

 
ALFALFA (BERPANTANG)
Tumbuhan yang kaya dengan pelbagai nutrisi. Kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim & fitokimia. 10 Biji Alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas sus. Ia juga membantu atasi masalah keputihan & turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah).






Tiada ulasan :

Catat Ulasan