"Ya Allah, Sesungguhnya aku ini lemah, maka kuatkanlah kelemahanku dalam redha-Mu, pandulah daku, uruslah daku ke arah kebaikan dan jadikanlah Islam kemuncak kesukaanku. Ya Allah, aku ini hamba yang lemah maka kuatkan daku, aku ini hamba yang hina maka muliakanlah daku. aku ini hamba yang fakir maka kayakan daku"

Ahad, 19 Januari 2014

Perbezaan Shaklee

Kombinasi 4 herba dri Barat dan Timur dan dihasilkan di bawah prosedur standar dengan melalui penggunaan teknologi sains yang terkini

 

Secara klinkal sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman

 

MANFAAT UTAMA

µ       PUDINA

Melegakan otot perut, ia mempunyai kesan penenang. Membantu dalam penghadaman, mabuk laut/darat, membantu melegakan sakit gastrk, pedih ulu hati dan cirit-birit. Selain itu, ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yag timbul daripada rawatan kimoterapi. Pudina merangsang mengeluarkan peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang dijangkiti selsema. Perasaan sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan tetap focus.

 

µ       HALIA

Masyarakat China telah menggunakan halia sejak 2000 tahun . Halia merngsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angina ketika mengandung, selepas melahirkan anak (semasa pantang). Satu kajian di United Kingdom menunjukkan bahawa halia menghalang muntah selepas pembedahan pesakit wanita; penyelidik di Switzerland mendapati halia adalah berkesan sebagai remedi lain seperti merawat mabuk laut. Laporan penyelidikan awal merumuskan bahawa halia adalah berkesan dalam merawat / mencegah masalah kesakitan ketika dalam perjalanan pengembaraan.

 

µ       POKOK ADAS (fennal)

Orang-orng Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut . Ia melegakan sakit perut, melegakan gejala flu, juga ia dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.

 

µ       CEKUR MANIS (anise)

Digunakan oleh orang-orang Mesir Purba . Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. Mwerangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa; melegakan haba di musim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga dalam badan dan lembut pada perut.


SALIS : 0199887274

Tiada ulasan :

Catat Ulasan